پکیج دیواری برقی

پکیج برقی دیواری

پکیج دیواری برقی

پکیج دیواری برقی دستگاهی برای تامین آبگرم بهداشتی همراه با گرمایش شوفاژ به صورت همزمان با استفاده از برق خانگی ۲۲۰ ولت و یا برق سه فاز می باشد .

این نوع دستگاه تولید شده به صورت تک مبدل و دو مبدل می باشد و وظیفه آن تبدیل برق به انرژی حرارتی می باشد.

پکیج شوفاژ برقی

پکیج دیواری برقی

موارد استفاده از پکیج دیواری برقی :

از پکیج دیواری برقی می توان در ویلا های مسکونی که برای تامین گرمایش دسترسی به سوخت های فسیلی ندارند استفاده نمود و محیط را با استفاده از شوفاژ گرم کرد و مد نظر داشته باشید که این نوع دستگاه نیاز به سوخت نداشته و نیازی به استفاده از دودکش ندارد.

یکی دیگر از محیط هایی که می توان از این نوع پکیج دیواری برقی برای گرمایش استفاده نمود کانکس ها می باشد. می توان با استفاده از برق امکانات رفاهی کانکس های بین راهی یا نگهبانی را تامین نمود.

در کل از پکیج دیواری برقی می توان در تمامی محیط هایی که برای تامین گرمایش موردنیاز به سوخت دسترسی ندارند و یا استفاده از سوخت و مواد آتش زا مقدور نمی باشد استفاده کرد .

ظرفیت های پکیج دیواری برقی :

پکیج دیواری برقی از ظرفیت ۸۰۰۰ کیلوکالری تا ۱۶۰۰۰۰ کیلوکالری در ساعت تولید می گردد. نسبت به نوع کارایی به صورت تک مبدل و دو مبدل و حتی سه مبدل و استخری می باشد.

قطعات مورد استفاده بر روی پکیج دیواری برقی :

مبدل استوانه ای : مبدل استوانه ای برای تامین گرمایش موردنیاز برای شوفاژ می باشد که یکی از قطعات اصلی پکیج دیواری برقی می باشد.

مبدل ثانویه : مبدل ثانویه همان مبدل صفحه ای یا مبدل پلیت نیز می باشد. برای تامین آبگرم بهداشتی از طریق انتقال حرارت کاربرد دارد.

برد الکترونیکی : به عنوان مغز پکیج دیواری برقی کارایی داشته و تمامی دستورالعمل های پکیج دیواری برقی از طریق این سیستم می باشد.

ترمومتر و مانومتر : برای نمایش میزان باز آبگرم شوفاژ می باشد.

منبع انبساط : برای تنظیم میزان بار مدار شوفاژ

فلوسوئیچ : برای جلوگیری از کاهش بار در مدار بسته و آسیب دیدن المنت

المنت : به عنوان منبع حرارتی

ایزولاسیون : عایق حرارتی سیاه با دانسیته بالا

و…

در واقع پکیج دیواری برقی از ۱۸۰ قطعه ریز و بزرگ تشکیل شده است. هر کدام در جای خود به عنوان ارکان اصلی پکیج دیواری می باشد.

پکیج شوفاژ برقی

پکیج دیواری برقی

مزایای پکیج دیواری برقی نسبت به نوع سوختی چیست :

نیاز به دودکش ندارد زیرا این نوع پکیج دیواری برقی محفظه احتراق نداشته و به هیچ عنوان حرارت ایجاد شده مشمول ایجاد آلایندگی نمی باشد و سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارد .

امنیت بالا : با استفاده از پکیج دیواری برقی می توان خیال خود را از لحاظ گاز گرفتگی یا ایجاد آلایندگی راحت نمود زیرا نیازی به سوخت ندارد.

بدون صدا: این نوع پکیج دیواری نیاز به دودکش نداشته و محفظه احتراق ندارد و این عمل موجب می گردد تا صدایی حاصل از استارت دستگاه ایجاد نشود.

طول عمر بالا : دستگاه های گاز یا گازوئیل سوز به علت استهلاک بالا و ایجاد گرمایش در محفظه احتراق دارای دوام کمتری می باشد.

سیستم ایمنی بالا : دستگاه های برقی هیمورا دارای سیستم ایمنی سه مرحله ای برای جلوگیری از هرگونه اتصال احتمالی می باشد.

قطعات مورد استفاده بر روی پکیج دیواری برقی هیمورا :

مبدل استوانه ای :

مبدل استوانه ای به علت ضریب حرارتی بالا بیشتر برای گرمایش استخر استفاده می گردد. در بیشتر اوقات آن را مبدل پوسته ای می نامند.

که این شرکت در راستای تامین گرمایش موردنیاز شوفاژ از مبدل استوانه ای فولادی با ضخامت دو میلیمتر استفاده کرده است.

کار اصلی مبدل استوانه تامین گرمایش موردنیاز برای رادیاتور می باشد. این عمل از طریق المنت انجام می گیرد و انرژی موردنیاز برای استفاده در سیستم شوفاژ تولید گردیده و به داخل رادیاتور ها انتقال می یابد .

مبدل استوانه ای به عنوان منبع حرارتی با محفظه گرمایش پکیج دیواری بوده و یکی از ارکان اصلی دستگاه پکیج دیواری برقی می باشد.

مبدل ثانویه :

مبدل ثانویه یا همان مبدل صفحه ای مخصوص تامین آبگرم بهداشتی می باشد. در این قطعه آب به صورت چرخشی در جریان بوده و از طریق عبور آب شوفاژ در جداره دوم و آب سرد در جداره دیگر می توان آب را به صورت کامل برای مصارف بهداشتی گرم نمود .

المنت :

المنت به عنوان قلب تپنده دستگاه پکیج دیواری برقی می باشد. زیرا همانگونه که شعله و مشعل در سیستم پکیج دیواری های گاز سوز از قطعات اصلی دستگاه می باشد المنت هم در این دستگاه مهمترین نقش را ایفا می کند و به عنوان منبع حرارتی پکیج دیواری شناخته شده می باشد.

المنت مورد استفاده بر روی تمامی پکیج دیواری  برقی ساخت کشور ژاپن می باشد. تمامی محصولات پکیج دیواری توسط شرکت هیمورا وارد مونتاژ می گردد.

پمپ پکیج دیواری :

پمپ مورد استفاده بر روی پکیج دیواری های برقی ساخت ایتالیا می باشد. تمامی پمپ ها به صورت سه سرعت و سه تنظیم بوده و سرعت گردش آب از طریق تکنسین شرکت قابل تنظیم می باشد.

کاربرد پمپ در پکیج دیواری برقی برای انتقال آب گرم شوفاژ به داخل رادیاتور ها می باشد. دبی خروجی پمپ بر اساس متراژ و ظرفیت دستگاه متغیر می باشد.

شیر سوئیچر :

بسیاری از مصرف کنندگان نگران سوخت المنت دستگاه پکیج دیواری برقی می باشند.

در راستای جلوگیری از سوختن المنت در هنگام افت فشار در پکیج دیواری شیر سوئیچر نصب گردیده که در صورت افت بار در مدار بسته به صورت اتوماتیک ورودی برق دستگاه مسدود می کند و از سوخت المنت جلوگیری می گردد.

این سیستم کاربر را مجاب می کند که در صورت افت دما به مشکل دستگاه رسیدگی کرده و یا با واحد خدمات شرکت تماس حاصل فرماید.

کنتاکتور :

کنتاکتور قطعه اصلی محافظ پکیج دیواری می باشد. در صورت بروز هر گونه اتصال در مدار برقی ساختمان ورودی برق دستگاه را قطع می نماید

این قطعه الکتریکی ساخت کشور فرانسه می باشد. نگرانی های مصرف کننده را از بابت بروز هر گونه اتصال در پکیج دیواری برقی برطرف نموده و سیستم ایمنی دستگاه را افزایش می دهد .

فیوز محافظ جان :

فیوز محافظ جان یا سنسور نوسان در مدار باز گرمایش استفاده گردیده است. در صورت اتصال برق با آب گرم بهداشتی پکیج دیواری برق دستگاه را قطع می نماید .

فیوز شیوا :

فیوز شیوا به عنوان سنسور کنترل نوسان پکیج دیواری می باشد. در صورت بروز هر گونه نوسان در شبکه برق ساختمان از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می کند

سازگاری با محیط زیست :

در حال حاضر دستگاه های منطبق با محیط زیست بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا ایجاد آلایندگی در هر دستگاه حرارتی می تواند بر افزایش روز افزون این معضل زیست محیطی موثر باشد.

و در این راستا شرکت هیمورا موفق به طراحی و تولید پکیج دیواری برقی بر اساس سیستم هیدروژنی گردیده است. مصرف این نوع پکیج فقط برق خانگی بوده و به هیچ عنوان در محیط، آلایندگی ایجاد نمی کند.

در واقع در استفاده از این نوع پکیج به هیچ عنوان نیازی به دودکش نمی باشد.

با ما در تماس باشید : ۰۳۶ ۲۴ ۲۴ ۰۹۳۵

دیدگاه‌ها ۰

*
*

مشــــاوره رایــــــــگان