فرق بین کولرگازی و اسپلیت چیست ؟

فرق کولر گازی و اسپلیت چیست ؟

فرق کولرگازی و اسپلیت چیست
فرق کولرگازی و اسپلیت چیست ؟

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با فرق بین کولرگازی و اسپلیت آشنا کنیم، تا هنگام خرید این محصول دچار سردرگمی نباشید.
فرق بین کولرگازی و اسپلیت چیست ؟ امروزه استفاده از کولرگازی در منازل ، ادارات و درمانگاه ها، مساجد و دیگر مکان ها به علت سرمایش سریع و مطلوب تر نسبت به کولر آبی مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

اگر بخواهیم به صورت کلی توضیح بدهیم ، باید مطرح کنیم که در عمل کولرگازی و اسپلیت هر دو یکسان هستند ، در واقع اسپلیت همان کولرگازی است که به صورت دو تیکه می باشد و از لحاظ عملکرد و نحوه عملیات و سیستم خنک کردن همانند یکدیگر هستند.

کولرگازی از لحاظ مختلف دسته بندی می شوند ، یکی از این دسته بندی ها مربوط به شکل ظاهری و نحوه قرار گیری در محل است، به طور مثال کولرگازی پرتابل ، اسپلیت کاستی، اسپلیت کانالی و …..

انواع مختلف کولرگازی و اسپلیت کدام هستند؟ بهترین گزینه برای کاربری شما کدام است؟

اسپلیت واژه ای لاتین به معنای دو تیکه است که علت نام گذاری این محصول به علت دارا بودن دو یونیت مجزا ، یکی یونیت داخلی و دیگری یونیت بیرونی می باشد. کولر گازی های که شامل دو تیکه مجزا هستند را بهتر است اسپلیت و کولرهای گازی پنجره ای رو کولرگازی اطلاق کنیم. تا در این صورت اصطلاح درست کولرگازی و اسپیلت را ادا کرده باشیم و ازین بابت دچار سردرگمی نشویم.

کولر گازی پنجره ایکولرگازی پنجره ای ( ساختاری یکپارچه دارد و اصطلاحا شامل یک تیکه است.)

کولرگازی و اسپلیت چگونه کار می کند ؟

اما این که چرا مردم به جای کلمه اسپیلت از واژه کولرگازی استفاده می کنند را میتوان یک دلیل عمده عنوان کرد ، و آن هم به این دلیل است که نام کولرگازی از نام کولر آبی گرفته شده است. زیرا کولر آبی نام گذاری خود را به خاطر کارکرد خود با آب گرفته است ، از این رو در کولرگازی به دلیل استفاده از گاز مبرد، نام کولرگازی به خود گرفته و این گونه در بین عموم مصطلح شده است.

جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره فنی رایگان با کارشناسان سایت تخصصی تاسیسات تجهیز به شماره ۰۲۱۵۵۹۲۳۲۵۰ در تماس باشید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

مشــــاوره رایــــــــگان