استفاده از انرژی خورشیدی : توافق تسلا و پاناسونیک

استفاده از انرژی خورشیدی : توافق تسلا و پاناسونیک

استفاده از انرژی خورشیدی : توافق تسلا و پاناسونیک

توافق صورت گرفته بین تسلا و پاناسونیک در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند آینده‌ی خانه‌های هوشمند را متحول کند.

توافق صورت گرفته بین دو شرکت تسلا و پاناسونیک می‌تواند برنامه‌ی بلند پروازانه‌ی آن‌ها را برای استفاده از انرژی خورشیدی در خانه‌های هوشمند و خودروهای الکتریکی در ایالات متحده سرعت بیشتری ببخشد.

این دو شرکت روز دوشنبه اعلام کردند که پاناسونیک از کارخانه‌ی SolarCity (شهر خورشیدی) در RiverBend نیویورک برای برای ساخت ۱۰ هزار پنل خورشیدی در روز استفاده خواهد کرد. تسلا بر اساس قرارداد جدید، این پنل‌ها را برای استفاده در منازل خریداری خواهد کرد که این مورد مشروط به مالکیت SolarCity توسط تسلا است.

انرژی خورشیدی
شراکت و همکاری بین این دو شرکت از ماجرای احداث کارخانه‌ی عظیم پاناسونیک با نام Gigafactory در ایالت نوادا شروع شد. این کارخانه با ارزش چندین میلیارد دلار یک خط تولید بسیار عظیم است که به ساخت باتری‌های لیتیوم-یون مورد استفاده در خودروهای تسلا اشتغال دارد.

اما این دو شرکت یک چشم انداز و هدف مشترک دارند که از این قرار است: انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی نصب شده در خانه‌ها به جای اینکه به شبکه‌ی برق سراسری فروخته شوند در باتری‌هایی در داخل خود خانه ذخیره شوند.  سپس با استفاده از تکنولوژی‌های موجود در خانه‌های هوشمند، این باتری‌ها می‌توانند به صورت مستقل از شبکه‌ی برق هر شب اقدام به شارژر کردن باتری‌های خودروی تسلا کنند. البته مشکلی که مانع استفاده از این باتری‌ها شده است قیمت بسیار بالای آن‌ها است.

تسلا
ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا هم اکنون درگیر تولید آزمایشی Tesla Powerwall است که یک باتری ۶.۴ کیلووات ساعتی است و برای ذخیره سازی انرژی روزانه طراحی شده است.

پاناسونیک نیز از سال ۲۰۰۹ در حال انجام آزمایشاتی برای ساخت خانه‌های فوق پیشرفته ی آینده در توکیو است و به تازگی نیز اقدام به تاسیس یک شهر هوشمند (smart city) با جمعیت حدود ۳ هزار نفر در اطراف توکیو کرده است. در این شهر تولید و انتشار گاز CO2 کاهش زیادی یافته است و برای تامین انرژی از انرژی‌های تجدید پذیر استفاده می‌شود.

باتری مورد نظر تسلا تا زمان بهره برداری از کاخانه‌ی پاناسونیک در نوادا قابل دسترس نخواهد بود.

راه اندازی این کارخانه به هر دو شرکت اجازه‌ی همکاری‌های نزدیک‌تری را در حوزه‌ی خانه های هوشمند خواهد داد.

توافق تسلا و پاناسونیک به منظور استفاده از انرژی خورشیدی
خانه های هوشمند پاناسونیک در ژاپن مملو از وسایل کم مصرف و هوشمندی نظیر سیستم تهویه و نورپردازی هستند که به صورت خودکار و با توجه به حضور افراد، خود را تنظیم می‌کنند.

این خانه‌ها بخشی از برنامه‌ی قدرتمند پاناسونیک در خصوص انرژی‌های تجدید پذیر هستند. دو برنامه‌ی دیگر نیز برای پیاده سازی در ایالات متحده و اروپا وجود دارند که هنوز به طور کامل مشخص نشده اند.

خانه هوشمند
خانه‌های هوشمند پاناسونیک در کشور ژاپن کاربرد زیادی دارند و به سیستم‌های متنوعی نظیر کف پوش‌های گرم شونده، سیستم تبدیل زباله به کود و جارو برقی مجهز هستند. یک شرکت وابسته نیز با نام PanaHome وظیفه‌ی تولید تمامی این خانه‌ها را بر عهده دارد. این شرکت در ۵۰ سال گذشته توانسته حدود نیم میلیون خانه را در ژاپن به فروش برساند و در کشور‌های تایوان، مالزی و اندونزی نیز فعالیت دارد.

خانه‌های هوشمند پاناسونیک همچنین به پورت ویژه‌ی شارژ کردن خودروهای برقی مجهز هستند، گرچه سامسونگ خودروی برقی تولید نمی‌کند اما تسلا این کار را می‌کند و همین مورد به این معناست که این دو کمپانی بزرگ در آینده می‌توانند همکاری بیشتری در موضوع خانه‌های هوشمند داشته باشند.

منبع : زومیت
دیدگاه‌ها ۰

*
*

مشــــاوره رایــــــــگان