راهنمای نصب پکیج دیواری و محل مناسب نصب پکیج دیواری – قسمت دوم

راهنمای نصب پکیج دیواری و محل مناسب نصب پکیج دیواری - قسمت دوم

راهنمای نصب پکیج دیواری و محل مناسب نصب پکیج دیواری

.

وظایف تکنیسین های نصب پکیج های گرمایشی :

توجه :

رعایت نکات ذیل و کنترل آن ها قبل از نصب دستگاه به عهده نماینده مجاز خدمات بوده و مسئولیت و جبران هرگونه خسارت وارده مادی و معنوی به مصرف کننده و دستگاه که در اثر عدم رعایت آن ها وارد گردد، به عهده تکنیسین نصب خواهد بود.
در صورت آماده نبودن حتی یکی از موارد ذیل تکنیسین نصب بهتر است دستگاه را نصب نکند .
قبل از نصب دستگاه باید کلیه تاسیسات ساختمان آماده باشد و کنترل آنها به عهده نماینده مجاز خدمات می باشد.

.

تاسیسات ساختمان شامل :

لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی و شیر های آب سرد و گرم مصرفی
لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور ها
لوله کشی گاز
داشتن دودکش مستقل با سایز ۱۵ و دارابودن حداقل ارتفاع ۴ متر برای دستگاه های دودکش دار و برای دستگاه های فن دار دسترسی نزدیک از طریق پنجره یا دیوار خارجی به هوای آزاد.
نصب صحیح تمام رادیاتور های ساختمان
اطمینان از تامین شدن هوای لازم برای سوختن در دستگاه ( تامین اکسیژن کافی در محل نصب دستگاه ) به صورت گردش طبیعی هوا و بدون استفاده از فن و یا وسیله ای دیگر.
صحت سیستم برق رسانی به دستگاه و وجود سیستم ارت و استفاده نمودن از یک محافظ برق مناسب برای دستگاه
وصل بودن آب شهر ساختمان و نبودن مشکل در سیستم آب رسانی ساختمان و مناسب بودن فشار آب ساختمان
استفاده از رسوب گیر و صافی مناسب

توجه   توجه    توجه
دودکش ساختمان باید دارای شرایط ذیل باشد :

دودکش ساختمان باید مستقل و فقط مخصوص همان دستگاه باشد.
قطر لوله دودکش داخل دیوار باید ۱۵ سانتی متر باشد.
دودکش ساختمان باید دارای حداقل ۴ متر ارتفاع از روی دستگاه تا کلاهک تعدیل روی پشت بام باشد. باید در نظر داشت که حداقل ارتفاع موثر دودکش ساختمان برای هر پکیج ۴ متر در نظر گرفته می شود ( مطابق استاندارد )
دستگاه باید نسبت به سوراخ دودکش روی دیوار ۴۰ سانتی متر پایین تر نصب گردد.
طول لوله افقی دودکش دستگاه نباید بیشتر از ۲۰ سانتیمتر باشد و باید دارای شیب مثبت به سمت بالا باشد.
اتصالات دودکش دستگاه باید طوری باشد که به هیچ عنوان به داخل ساختمان نشتی نداشته باشد ( نباید دارای منفذ یا سوراخ باشد ) و الزاماًباید به داخل دودکش ساختمان با کشش مناسب متصل گردد.
سنسور دود موجود در بعضی از برند ها ( پکیج دیواری بوش ) یک مزیت و تامین کننده ایمنی می باشد که در مواقع برگشت دود به محیط عمل می نماید، بنابراین به هیچ وجه نباید سنسور دود قطع و یا تغییری در آن ایجاد شود و جبران هر گونه خسارت وارده مادی و معنوی به مصرف کننده و دستگاه بر اثر دستکاری در سنسور دود به عهده تکنیسین نصب و در نهایت نماینده مجاز خدمات می باشد.
در محل هایی که دودکش مناسب وجود نداشته و یا دودکش موجود در ساختمان از کشش مناسبی برخوردار نمی باشد، باید حتماً از پکیج فن دار استفاده شود.
دودکش مخصوص دوجداره پکیج های فن دار وظیفه تخلیه دود دستگاه به محیط بیرون و تامین هوای تازه مورد نیاز سوختن در دستگاه را از محیط بیرون بر عهده دارد و باید وارد محیط آزاد شود و هرگز نباید به داخل دودکش ساختمان متصل شود.

مراحل قبل از نصب دستگاه توسط تکنیسین نصب:

نصاب موظف است قبل از نصب دستگاه با ایجاد نمودن مقداری دود، مکش دودکش ساختمان را کنترل کند. اگر گرفتگی در مسیر آن وجود دارد نسبت به برطرف نمودن آن اقدام نموده و مسیر دودکش را باز نماید تا مانعی در مسیر خروج دود نباشد.
در قسمت بالای منبع انبساط از یک شیر هواگیری اتوماتیک استفاده شده است که کار تخلیه هوای داخل سیستم را انجام می دهد و روی آن پیچ پلاستیکی سیاه رنگی قرار دارد که نصاب موظف است قبل از نصب دستگاه آن را باز نماید و همواره باید باز باشد و در صورت بسته بودن آن، هوای سیستم به خارج تخلیه نمی شود. لازم به ذکر است که وجود هوا در سیستم باعث صدمه دیدن پمپ می شود و چنانچه پیچ هواگیری توسط تکنیسین نصب باز نشود، هزینه تعویض پمپ و جبران خسارت وارده مادی و معنوی به مصرف کننده و دستگاه به عهده تکنیسین نصب می باشد.
شستو شوی داخل لوله های ساختمان به منظور جلوگیری از ورود رسوبات و ……….. به داخل دستگاه.
استفاده از شیلنگ ها و اتصالات درجه یک و استفاده از یک محافظ برق و رسوب گیر جهت محافظت از دستگاه.
برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل دستگاه ( به خصوص برای شهر هایی که درجه سختی آب آن بالا است مانند : مشهد، قم، خوزستان و ………..) استفاده از یک رسوب زدای مغناطیسی مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه را باید به مصرف کننده توصیه نمود و شرکت های فروشنده هیچ گونه مسئولیتی در مقابل رسوب گرفتن دستگاه ندارد. قطعات رسوب گرفته شده دستگاه توسط تکنیسین نصب به صورت غیر گارانتی تعویض و هزینه آن نقداً دریافت گردد.
نصب صحیح و مناسب و مطمئن لوله رابط دودکش از دستگاه به دودکش دیوار و نصب صحصح لوله دودکش دوجداره پکیج فن دار.
نصاب موظف است تست نشتی گاز از تمامی اتصالات گازی داخل و خارج دستگاه و همچنین پیچ های محل تست فشار گاز بر روی کنترلر گاز داخل دستگاه را انجام دهد و از عدم نشتی در کلیه اتصالات گازی داخل و خارج از دستگاه مطمئن گردد .
چنانچه پکیج در کابینت نصب گردد، حتما باید از اطراف حداقل ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد تا در صورت نیاز بتوان تعمیرات لازم را بر روی دستگاه انجام داد و بالا و پایین دستگاه کاملاً باز باشد تا هوای مورد نیاز دستگاه تامین گردد و هرگز نباید دستگاه را در محیطی بسته که امکان ورود هوای تازه به آن محل نیست نصب نمود.
فشار گاز ورودی به دستگاه در پکیج با گاز شهری ۱۷- ۲۰ Mbar ( میلی بار ) گاز کپسولی ۲۷- ۳۰ Mbar می باشد. دستگاه در مناطقی که افت فشار زیادی دارد کارآیی مناسب را نخواهد داشت و توجه داشته باشید که در مناطقی که مشکل فشار گاز دارند دستگاه را نباید نصب نمود.
تکنیسین نصب موظف است پس از نصب دستگاه، سیستم شوفاژ ( رادیاتور ها و دستگاه ) را از طریق شیر پر کن تا حد ۱/۵ Bar پر از آب نماید و پس از آن رادیاتور ها را از طریق پیچ هواگیری روی آن ها و دستگاه را از طریق بازنمودن پیچ شیر هواگیری روی منبع انبساط دستگاه و پمپ را از طریق پیچ هواگیری روی پمپ هواگیری نماید تا کلیه هوای موجود در سیستم تخلیه گردد.
آموزش روش استفاده و نگهداری از دستگاه و تذکر نکات فوق و طرز پرکردن آب دستگاه ( در صورت کم شدن ) به مشتری، به عهده تکنیسین نصب می باشد.
جهت نصب و بکارگیری از دستگاه ها لازم است تمامی مقررات و دستورات ایمنی رعایت گردد و تکنیسین نصب موظف است آن ها را مطالعه نموده و در نصب و راه اندازی دستگاه تمامی آن ها را رعایت نماید.

محلی که برای نصب پکیج دیواری انتخاب میشود باید دارای شرایط ذیل باشد :

بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد.
حدالقل فاصله ی دستگاه از دیوار مقابل یک متر باشد.
حدالقل فاصله از دیوار یا کابینت مجاور از طرفین ۱۵ساتی متر باشد.
حدالقل فاصله از کف تا زیر پکیج ۱۲۰سانتی متر باشد.
حدالقل فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه دودکش باید ۳۰ سانتیمتر باشد.
هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و حداقل ۳۰ سانتیمتر پایین تر از دریچه دودکش نصب گردد و هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب گردد بهتر است.
زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه باعث زیاد شدن مکش دستگاه می شود.
در صورتیکه قصد خرید پکیج دیواری دودکش دار دارید و می خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتما توجه کنید که پکیج برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج، اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت کند.

راهنمای نصب پکیج دیواری و محل مناسب نصب پکیج دیواری – قسمت اول

راهنمای نصب پکیج دیواری و محل مناسب نصب پکیج دیواری – قسمت دوم

دیدگاه‌ها ۳

*
*

      admin پاسخ

      به بررسی بیشتر نیازمند است.

مشــــاوره رایــــــــگان